Inom ett företag kan det ibland finnas behov för tillfällig arbetskraft med spetskompetens. På grund av specifika projekt eller att någon till exempel tar tjänstledigt kan det finnas ett stort behov av att fylla en plats på företaget, dock bara under en kortare period. Att genomgå en lång rekryteringsprocess kan kännas motigt när det handlar om något tillfälligt, då är det bra att det istället finns möjligheten att hyra in personal från ett bemanningsföretag. 

Hyr in konsulter och undvik onödigt höga personalkostnader

Med hjälp av ett bemanningsföretag är det möjligt att hyra in personal precis under den period som behovet finns. Det innebär att det inte krävs några extra personalkostnader för perioden innan eller efter och det finns inte heller någon risk för att företaget betalar för personal som det inte finns behov för. Genom att undvika en tidsödande rekryteringsprocess kan fokus dessutom hela tiden ligga på de huvudsakliga arbetsuppgifterna på företaget.

Smidig bemanning i Stockholmsområdet

För den som till exempel är i behov av bemanning i Stockholm så finns det företag som kan ha tillgängliga konsulter på bara en till två veckor efter att en förfrågan har skickats. I en förfrågan anges vilka kompetenser det finns behov för samt under vilken tidsperiod det gäller. Efter det tar bemanningsföretaget fram lämpliga kandidater och när rätt person är utvald för jobbet så sköter de även schema, bokningar och personalansvar.

Bemanningsföretag som arbetar mot olika branscher

Love My Office är ett företag baserat i Stockholm som hjälper kunder inom olika branscher att snabbt och enkelt hitta rätt konsulter för jobbet. De har kapacitet att leverera alltifrån en enskild konsult till att bemanna större delar av en verksamhet med över hundra konsulter. Love My Office utgår från Stockholm men kan även leverera tjänster i övriga delar av Sverige.

Hyr in en konsult idag och spara både tid och pengar.